Zaadcel van het Geloof

13-03-2011 14:16

Zaadcel van het Geloof

Er is geen manier om doorzettingsvermogen van de behoudenis van de ziel te scheiden. hetzelfde geldt voor het werk van God. Daarom zei Jezus tot hen die hun hand aan de ploeg zetten, en dan terug kijken, dat ze Gods koninkrijk niet waardig zijn.

 

De boze geesten volharden. Zij kunnen alleen overwonnen worden door degenen die de geest van volharding hebben. Diegene die blijft geloven ondanks alle omstandigheden zijn volhardend.  Hij gaat tot de dood met dit geloof.

 

Degenen die geroepen, maar niet uitverkorenen zijn, zondigen omdat ze gebrek hebben aan vastberadenheid in het geloof. Ze worden ontmoedigd door de uitdagingen, ze accepteren nederlaag en geven zich over aan hun zwakheid. Stel je voor dat de huwelijken niet zouden standhouden vóór de moeilijkheden. Geen enkel huwelijk zou standhouden. Zo is het huwelijk met God. De zwakken worden achtergelaten. Het is net als het leven. Onder de miljoenen zaadcellen overwint er normaal gesproken één de obstakels en wordt als gevolg hiervan een persoon. Dit betekent dat ieder mens sterk wordt geboren. Maar, na verloop van tijd, geven de meesten zich over aan hun problemen en worden zwak.

"Onder de miljoenen zaadcellen overwint er normaal gesproken één de obstakels........"

Met de behoudenis is het niet anders. Velen hebben Hem geaccepteerd, maar weinigen behouden Hem. Gedurende drie opeenvolgende keren gebood God Jozua om sterk te zijn. Echter, Hij vraagt nooit het onmogelijke. Waarom zou Hij iets onmogelijks vragen? Kracht ligt niet in de spieren of de grootte ervan. Kracht ligt in de innerlijke vastberadenheid. Degene die volhardt, wordt nooit geleidt door de moeilijkheden. Integendeel, hij gebruikt ze als traprede voor zijn veroveringen.

 

Wees sterk in de Naam van de Heer Jezus Christus.

 

Bron: Bisschop Edir Macedo (UKGR)